از آنجا که VoIP یک سیستم تلفن مدرن است، همیشه در مقایسه با سیستمهای تلفن قدیمی میتواند در هزینه شما صرفهجویی کند. زیرا فناوری صوتی مبتنی بر ابر، قادر به کاهش هزینه خدمات تلفنی برای مشتریان است. با این حال، مانند بسیاری از خدمات فناوری اطلاعات، هزینههای مربوط به راهاندازی ویپ VoIP میتواند متفاوت باشد. همه اینها به انتخاب دقیق شما هنگام خرید بستگی دارد.
میزبانی از سیستم تلفن اینترنتی معمولاً گرانتر از خرید یک برنامه VoIP میزبان است، اما کنترل بیشتری را ارائه میدهد.
هزینهها شامل نصب و آموزش میباشد.
بیشتر ارائهدهندگان VoIP هزینههای این قسمت را با تعداد کل کارمندان شرکت تعیین میکنند.
سطح اشتراک بالاتر هزینه بیشتری دارد اما قابلیتهای بیشتری را ارائه میدهد.
شاید برای هر کاربر نیاز به خرید یا اجاره یک تلفن رومیزی داشته باشید.
برای تهیه دستگاه تلفن تحت شبکه ویپ پاناسونیک، گرنداستریم، یالینک با شرکت ایده آل گستر تماس بگیرید.
هدست و آداپتور هزینههای اضافی است.
اتصال اینترنتی مطمئن برای VoIP ضروری است، بنابراین ممکن است نیاز به ارتقا داشته باشید.
شرکتهایی که دارای سیستم تلفن ثابت هستند در هنگام مهاجرت به VoIP با هزینههای اضافی روبرو خواهند شد.
هنگام انتخاب ارائهدهنده خدمات VoIP فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود:
هزینه یکی از مهمترین عوامل باقی مانده است.
این یک واقعیت است که سیستمهای تلفن VoIP ارزانتر از سیستمهای تلفن معمولی هستند. دلیل اصلی پایین بودن قیمت VoIP این است که سیستمهای VoIP مبتنی بر نرمافزار هستند.
نرمافزار VoIP از اتصال پهنای باند شما برای کار استفاده میکند و تماس را از طریق اینترنت انتقال میدهد. بنابراین، VoIP نیازی به پرداخت هزینه و نگهداری ندارد. ویپ VoIP برای راهاندازی به سختافزار گران نیاز ندارد تا بتواند کار کند.
در آی تی رسان بخوانید : کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک
در صورت تمایل میتوانید تلفنهای VoIP را بخرید، همچنین میتوانید تماسهای VoIP را با استفاده از نرمافزار و رایانه، میکروفون داخلی و بلندگوهای آن یا یک دستگاه تلفن همراه برقرار کنید.
مبلغی که برای سیستم VoIP خود صرف خواهید کرد:
بسته به ارائهدهنده سیستم VoIP هزینه متفاوت است. بستههای VoIP به طور کلی دارای دو نوع هزینه هستند: هزینه اجاره ماهانه خط و هزینههای استفاده. به عبارت دیگر، شما برای دسترسی به خدمات ارائهدهنده خود مبلغی ماهانه پرداخت خواهید کرد و ممکن است هزینههای اضافی را برای تماسهای برون مرزی که انجام میدهید پرداخت کنید.
گاهی اوقات میتوان با مدیریت هزینههای شخصی، هزینههای خود را کاهش داد. صرفنظر از استراتژی، تقریباً همیشه خواهید فهمید که VoIP ارزانتر از تلفن سنتی است.
بیایید به عوامل هزینه فردی VoIP نگاه کنیم:
بسیاری از خدمات فناوری براساس تعداد کاربران فعال، حساب میشوند و این مورد برای VoIP نیز صورت میگیرد.
کاربران VoIP توسط تعداد کارمندان استفادهکننده از سرویس تلفنی محاسبه نمیشوند. در عوض، با تعداد خطوط مورد نیاز در هر زمان معین محاسبه میشود. بنابراین اگر حداکثر 10 مشتری در هر زمان مشخص دارید، به 10 کاربر نیاز خواهید داشت.
گاهی اوقات کاربر میتواند خط خود را بصورت زنده و آنلاین از دو تلفن فیزیکی، یکی در خانه و دیگری در دفتر داشته باشد. این هنوز یک کاربر است.
سادهترین راه برای فکر کردن در مورد کاربران VoIP ، فکر کردن در مورد افراد است: هر فرد به یک خط تلفن نیاز دارد و آنها به عنوان کاربر حساب میشوند.
هر ارائهدهنده VoIP قیمتگذاری را براساس تعداد کاربران ارائه میدهد. برای تعداد 100 کاربر یا بیشتر هزینه ارزانتر است.
سرویس VoIP تعیینکننده قیمت خواهد بود. بیشتر ارائهدهندگان بسته به ویژگیهایی که نیاز دارید، گزینههای مختلفی ارائه میدهند.
ویژگیهای فوق همه ضروری است، اما بسیاری از ارائهدهندگان VoIP معمولاً موارد اضافی اختیاری را ارائه میدهند. ارزش این را دارد که درباره این موارد اضافی فکر کنید و بدانید که چگونه ویژگیهای پیشرفته میتوانند به خط مشی اصلی شرکت کمک کنند. برخی از ویژگیهای محبوب که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
Number management: اختصاص چندین شماره به یک کاربر.
کنفرانس: اغلب، همکاری با تلفن و از طریق یک کنفرانس در مقایسه با ایمیل بسیار سادهتر است. به همین دلیل کنفرانس تلفنی، یک افزودنی اضافی محبوب دیگر برای بسیاری از کاربران VoIP است.
Voicemail to text: به طور خودکار پیام صوتی را به یک پیام متنی یا ایمیل تبدیل میکند.
Call queuing: شما نمیخواهید تماسهای مشتریان در قسمت فروش را از دست دهید و Call queuing، امکان نگه داشتن مشتریان از جمله زمان انتظار تخمین زده شده را به شما میدهد.
Virtual extensions: میتوانید یک شماره را تنظیم کنید تا تماسهای ورودی به سیستم VoIP، به یک خط ثابت یا یک تلفن همراه هدایت شود.
Call recording: ضبط تماسها برای آموزش به مشتریان، میتواند بسیار مفید باشد. برخی از مشاغل مکلفند مکالمات ورودی و خروجی را برای اهداف نظارتی ضبط کنند.
Web integration: می خواهید ارتباط مشتریان را آسان کنید؟ ویژگی تماس با من را به وب سایت خود اضافه کنید که بطور خودکار تماس خارج از سیستم VoIP ایجاد میکند.
هنگام جابجایی به سیستم تلفن VoIP، باید چند هزینه دیگر در نظر داشته باشید.
نوع PBX شما تا حد زیادی روی هزینه کلی خدمات VoIP تأثیر می گذارد. بیایید بررسی کنیم که هزینههای مربوط به راهاندازی PBX چگونه باید باشد:
ظرفیت و پورتهای موجود در سرور PBX مشخص میکند که آیا شما سیستم کافی برای اداره خدمات VoIP دارید یا خیر. هزینههای ارتقاء سختافزار یا اضافهکردن ویژگیها گران است و اغلب برای اجرای آن به سرویسهای خارجی احتیاج دارد. سیستمهای PBX جدیدتر، معمولاً دارای پورت IP یا CTI (ادغام رایانه و تلفن) برای نصب سرویسهای VoIP در سیستم تلفن تجاری هستند.
با داشتن Hosted PBX، هیچ هزینه سختافزاری، نصب و راهاندازی یا نگهداری مربوط به سیستم میزبان وجود ندارد. بیشتر سرویسهای PBX میزبان شامل پیکربندی، آموزش و پشتیبانی عملیاتی هستند که به یک کارمند غیر فنی اجازه میدهد تا سیستم را مدیریت کند. تلفنهای IP و تلفنهای هوشمند با IP PBXs کار میکنند.
سولوشن Hybrid اغلب ممکن است با PBX on premise ادغام شود. ادغام شدن با یک سیستم داخلی آنالوگ معمولاً به یک دروازه یا IAD متصل به درگاه سرور PBX نیاز دارد. سولوشن gateway اجازه میدهد قابلیتهای اضافی با شمارههای VoIP جدید اضافه کنید. هزینه IADها متفاوت هستند.
ویژگی بزرگ VoIP این است که به راحتی قابل ارتقاء است. انتقال به سیستم VoIP راهی عالی برای مدرن کردن شرکت و برآورده کردن نیازهای مشتری، بدون نیاز به سرمایهگذاری زیاد است. جهت آگاهی برآورد هزینههای نصب و راهاندازی سیستم تلفن تحت شبکه ویپ از شرکت ایده آل گستر کمک بگیرید.